május 17. 16:49

Elektromos hajtású 1966-os Ford Bronco, Zero Labs Automotive
1966-ban a Ford Bronco piacra léptetésével megszületett az a járműkategória, amit ma SUV-ként, avagy városi terepjáróként ismerünk. A Bronco ugyan nem azt az amerikai életérzést sugározza, mint a szintén a tervezője által megálmodott Mustang modellek, a megjelenése csakúgy időtlennek mondható, és így a klasszikus autómodellekre szakosodott restaurátorok egyik kedvelt alapanyaga. A jármű beltartalmi értékei felett igencsak eljárt az idő, így még egy teljesen helyreállított régi autó esetén is problematikus a modellekre jellemző magas fogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás. A kaliforniai Zero Labs Automotive azt tűzte ki céljául, hogy számos klasszikus terepjáró modellnek ad még egy esélyt, mégpedig oly módon, hogy azok belsőégésű erőforrását elektromossá alakítja át, nullára csökkentve ezzel károsanyag-kibocsátásukat.
A vállalat több szolgáltatást is kínál, kezdve a teljesen új klasszikus formavilágú elektromos autók építésétől, a régi, már elöregedett autók részletekbe menő felújításán és elektromossá tételén keresztül, az „egyszerű” elektromos hajtáscseréig. Utóbbi révén az első generációs Ford Bronco-k a beépítésre kerülő 85 kWh-ás akkumulátornak köszönhetően egy töltéssel 320 km-t képesek megtenni (a feláras 100 kWh-ásra bővítő csomaggal ~380 km-t), a hátsó (és felárért cserébe, az első) tengelyre szerelt elektromos motorral pedig akár 600 lóerőnyi teljesítmény leadására is képessé válnak (ez az eredeti teljesítmény 5,6-szeresére). Az elektromos platform ezek mellett prémium kategóriás számítógépvezérelt felfüggesztéssel, illetve Brembo tárcsafékekkel szerelve érkezik, ami a sokszorosára növelt teljesítmény kordában tartása miatt szükséges is.
Az átalakítás azonban sajnos nem olcsó mulatság, egy teljesen újjáépített Ford Bronco ára 225.000 dollár, vagyis hozzávetőleg 65.000.000 forint.